Stworzyła spot, w którym ponad 70 kobiet przekonuje do samobadania. „To dla mnie osobisty temat, moja mama zmarła na raka piersi”
W kampanii „Me, myself & touch”, której głównym elementem jest 60-sekundowy spot, wzięło udział ponad 70 kobiet w różnym wieku i o różnych profesjach: aktorki, celebrytki, influencerki i kobiety zajmujące czołowe stanowiska w zarządach fundacji. Wszystkie jednogłośnie namawiają Polki do regularnego samobadania piersi. Pomysłodawczynią akcji i jednocześnie reżyserką spotu jest Tala Dolgowska, która podkreśla, że to bardzo osobisty dla niej projekt, bo na raka piersi zmarła jej mama.
Kampania „Me, myself & touch” z udziałem gwiazd
Październik, określany na całym świecie Miesiącem Świadomości Raka Piersi, obfituje w akcje społeczne poświęcone profilaktyce nowotworowej. Na szczególne uznanie zasługuje najnowsza kampania, której inicjatorką jest Tala Dolgowska, absolwentka Szkoły Wajdy, która ma na swoim koncie współpracę z takimi markami, jak Miu Miu, MISBHV, YSL czy H&M. Jak podkreśla, kampania społeczna „Me, myself & touch” to projekt realizowany pro bono, któremu przyświeca idea, że samobadanie piersi powinno stać się nawykiem każdej kobiety.
„Chciałabym, aby ten spot przypomniał każdej kobiecie, niezależnie od wieku, że w codziennej gonitwie często zapominamy, iż czasem potrzeba tylko chwili uważności, by zadbać o siebie. To dla mnie osobisty temat, ponieważ moja mama zmarła na raka piersi, a ja sama regularnie się badam. Mam nadzieję, że ta kampania dotrze do jak największej liczby kobiet” – przyznaje Tala Dolgowska, reżyserka i pomysłodawczyni kampanii „Me, myself & touch”.
Do udziału w spocie promującym kampanię Dolgowska zaprosiła ponad 70 kobiet w różnym wieku i różnych zawodów, w tym także gwiazdy: Małgorzatę Kożuchowską, Beatę Ścibakównę, Aleksandrę Hamkało, Igę Lis, Gabrielę Muskałę czy Justynę Wasilewską. Każda z nich przekonuje, że profilaktyka powinna zaczynać się w zaciszu własnego domu.
„Sprawdzenie piersi jest pierwszym krokiem do tego, aby każda z nas była zdrowa i mogła żyć dłużej” – wyjaśnia reżyserka.
„Samobadanie piersi powinno być nawykiem każdej kobiety”
Premiera spotu miała miejsce 15 października, czyli w Dniu Zdrowia Piersi. „Celebruj go sama ze sobą. Sprawdź swoje piersi” – zachęcają uczestniczki kampanii, podkreślając, że prawdziwe self-care to właśnie profilaktyka, którą powinnyśmy regularnie praktykować w domu. Samobadanie to najważniejsze działanie, które pozwala zatroszczyć się o swoje samopoczucie i zdrowie. Warto zatrzymać się na chwilę i zadbać o zdrowie piersi. Mają o tym przypominać takie hasła jak:
- „TOUCH YOURSELF, BECAUSE WHY NOT?” (pol. „Dotknij się, bo dlaczego nie?”),
- „YOU CAN LOOK AND YOU SHOULD TOUCH” (pol. „Możesz patrzeć i powinnaś dotknąć”)
- „CHECKING IS CARING” (pol. „Sprawdzanie to dbanie”).
W spocie udział wzięła także Elżbieta Kozik, prezeska Stowarzyszenia Polskie Amazonki – Ruch Społeczny, która przekonuje, że „samobadanie piersi powinno być nawykiem każdej kobiety”.
„Powinno być także najważniejszym zabiegiem upiększającym. Dzięki temu każda z nas ma szansę zachować piersi, jeśli przyjdzie choroba. Bardzo spodobał mi się pomysł „ME, MYSELF & TOUCH” i połączenie samobadania piersi z plastycznością i pięknem tańca” – tłumaczy Kozik. „Swoim aktywnym udziałem w tej niestandardowej profilaktycznej inicjatywie chcę powiedzieć wszystkim kobietom, że dbanie o siebie jest ważne i piękne” – dodaje.
W spocie słychać przebój zespołu Maanam „Kocham cię, kochanie moje”, który wykonuje artystka, producentka muzyczna i DJ-ka Wiola Wnorowska, znana pod pseudonimem VOLA default. Kampanii towarzyszy profil na Instagramie @me_myself_touch, na którym został opublikowany spot.
RozwińZobacz także
Adrian Szałek: „Wiedziałem, że rak piersi w znakomitej większości dotyka kobiet. Ale nigdy nie miało to dla mnie pejoratywnego wydźwięku, że choruję na chorobę, która nie jest męska”
„Kobiecość to nie piersi. To stan umysłu”. Adrianna Sobol o tym, dlaczego rak piersi może spotęgować kobiecość, a nie ją zniszczyć [WIDEO]
„Przestańmy bawić się w półsłówka i w 'tego, którego imienia nie wolno wymawiać'”. Małgorzata Sajan o tym, jak szczerze i normalnie rozmawiać o raku
Podoba Ci się ten artykuł?
Powiązane tematy:
Polecamy
Obalamy mity na temat raka jąder. Co każdy mężczyzna powinien wiedzieć?
Olivia Munn pokazała blizny po mastektomii: „To dowód na to, jak ciężko walczyłam”
Sportowcy, którzy zachorowali na raka jąder. „Badaj się co miesiąc, by poczuć zmiany” – apelują
Matka i córka poddały się profilaktycznej podwójnej mastektomii po tym, jak ich dziadek zmarł na raka piersi
się ten artykuł?