Przejdź do treści

Dostali w pracy ankietę z pytaniem o poziom stresu. Najbardziej zestresowanym wysłano wypowiedzenia

Zmęczona kobieta przy biurku w pracy- Hello Zdrowie
Stres w miejscu pracy jest powszechnym problemem, który wpływa na zdrowie fizyczne i psychiczne pracownikówźródło: Adobe Stock
Podoba Ci
się ten artykuł?

Pracownicy indyjskiej firmy zostali zapytali o swój dobrostan psychiczny. Ci, którzy w ankiecie ujawnili, że odczuwają stres w miejscu pracy, zostali zwolnieni. O tym, że już nie pracują, dowiedzieli się… mailowo.

„Cenny feedback” i rozwiązanie umowy

Indyjska firma YesMadam znalazła się w ogniu krytyki po zwolnieniu ponad stu pracowników. Redukcje nastąpiły po tym, jak pracownicy oddali ankiety dotyczące zdrowia psychicznego. Ci, którzy ujawnili, że w miejscu pracy odczuwają stres, zostali zwolnieni. O zakończeniu współpracy dowiedzieli się z e-maili od działu HR.

Anushka Dutta, była pracownica firmy, upubliczniła treść wiadomości, z której wynika, że władze firmy najpierw dziękują za „cenny feedback”, a następnie informują o „trudnej decyzji” związanej z natychmiastowym rozwiązaniem umów. „Aby mieć pewność, że nikt nie będzie zestresowany w pracy, podjęliśmy trudną decyzję o rozstaniu się z pracownikami, którzy wskazywali na znaczny stres„- czytamy w mailu.

Do wyświetlenia tego materiału z zewnętrznego serwisu (Instagram, Facebook, YouTube, itp.) wymagana jest zgoda na pliki cookie.Zmień ustawieniaRozwiń

Sytuacja wywołała falę oburzenia w mediach społecznościowych. Internauci oskarżają YesMadam o nieetyczne zachowanie. Ich zdaniem zdrowe środowisko pracy powinno wspierać pracowników, a nie karać ich za szczerość.

Zastanawiano się również, czy cała sytuacja nie jest jedynie chwytem marketingowym. W obu przypadkach wizerunek firmy zostałby i tak poważnie nadszarpnięty. Jeżeli zwolnienia są jednak faktem, to ujawniają one zatrważający brak troski o dobrostan pracowników i głębokie problemy z kulturą korporacyjną oraz zarządzaniem zasobami ludzkimi.

kobieta narzuca sobie na głowę biały szal

Stres w pracy: jak się objawia?

Błyskawicznie na tę kuriozalną sytuację zareagowała inna firma Magic Pin. I postanowiła zatrudnić  zwolnionych pracowników. Wystartowała z kampanią na LinkedIn. Madhav Sharma, dyrektor kreatywny Magic Pin, udostępnił tę informację z wymownym podpisem:

Ta kampania została przeprowadzona bez żadnego stresu„.

Kampania szybko stała się viralem. Na jednym z dwóch plakatów jest napisane:  „Nie, proszę pani. Zestresowani pracownicy dają radę, ponieważ im zależy”, a na drugim: „Magic Pin zaprasza zwolnionych pracowników do dołączenia do różnych działów”.

Chociaż Magic Pin może nie zatrudnić każdego zwolnionego pracownika z YesMadam, gest ten został uznany za wyraz wsparcia. Wielu internautów pochwaliło firmę za przekształcenie negatywnej sytuacji w świetną inicjatywę.

Do wyświetlenia tego materiału z zewnętrznego serwisu (Instagram, Facebook, YouTube, itp.) wymagana jest zgoda na pliki cookie.Zmień ustawieniaRozwiń

Stres w miejscu pracy jest powszechnym problemem, który wpływa na zdrowie fizyczne i psychiczne pracowników. Konsekwencje tego zjawiska mogą być wielorakie.

Zestresowany pracownik może cierpieć na bóle głowy, problemy z układem pokarmowym, zaburzenia snu czy też osłabienie układu odpornościowego. Może pojawić się lęk, a nawet depresja. Nierzadko takiego pracownika dotyczy wypalenie zawodowe, co z kolei wiąże się ze spadkiem produktywności. To wszystko przedkłada się na mniejszą efektywność pracy, częstsze błędy i zniechęcenie. Stres w pracy może skutkować także złymi relacjami w zespole i konfliktami.

źródło: indianexpress.com, economictimes.indiatimes.com

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Powiązane tematy:

Podoba Ci
się ten artykuł?