Bezpłatna infolinia dla pacjentów czynna przez całą dobę. „To krok ku poprawie jakości opieki zdrowotnej”
W sytuacjach trudnych lub kryzysowych, w problemach, gdzie potrzebne jest natychmiastowe wsparcie lub uzyskanie konkretnych wskazówek. Od początku lutego 2024 r. konsultanci są dostępni dla pacjentów przez całą dobę, aby dbać o ich komfort. „Jestem przekonany, że uruchomienie całodobowej infolinii to kolejny krok ku poprawie jakości opieki zdrowotnej oraz zwiększeniu dostępności informacji dla pacjentów” – przekazał Bartłomiej Chmielowiec, Rzecznik Praw Pacjenta.
„To krok ku poprawie jakości opieki zdrowotnej”
O zmianach w funkcjonowaniu darmowej infolinii dla pacjentów poinformowało Biuro Rzecznika Praw Pacjenta. Bartłomiej Chmielowiec podjął decyzję o wydłużeniu godzin pracy infolinii dla pacjentów od 1 lutego. Oznacza to, że infolinia dla pacjentów jest czynna całodobowo od poniedziałku od godziny 8.00 do piątku do godziny 20.00 pod niezmienionym numerem telefonu 800-190-590.
„Jestem przekonany, że uruchomienie całodobowej infolinii to kolejny krok ku poprawie jakości opieki zdrowotnej oraz zwiększeniu dostępności informacji dla pacjentów. Zachęcam pacjentów do korzystania z naszego doświadczenia i wsparcia” – powiedział rzecznik.
Telefoniczna Informacja Pacjenta – jaką pomoc zapewnia?
TIP czyli Telefoniczna Informacja Pacjenta to wspólny numer telefonu Rzecznika Praw Pacjenta oraz Narodowego Funduszu Zdrowia. Jaką pomoc mogą uzyskać pacjenci? Dzwoniąc na infolinię uzyskają oni informacje o prawach, jakie im przysługują, w tym w konkretnych opisanych przez nich sprawach. Dowiedzą się także o sposobach rozwiązania zgłaszanego problemu m.in. otrzymają praktyczne wskazówki i działania, niezbędne przy dochodzeniu swoich praw. Konsultanci udzielą dzwoniącemu informacji o instytucjach lub urzędach, do których można zgłosić skargę lub które w ramach swoich kompetencji mogą rozwiązać problem.
Infolinia pomaga również rozwiać wątpliwości dotyczące ewentualnego naruszenia praw pacjenta, przypomina o zasadach korzystania ze świadczeń oraz o szczególnych uprawnieniach do świadczeń opieki zdrowotnej. Pacjenci dzwoniąc na podany numer mogą również dowiedzieć się o drogach dochodzenia odszkodowania i zadośćuczynienia.
Na bezpłatny numer 800 190 590 można zadzwonić zarówno z telefonów stacjonarnych, jak i z komórkowych. Osoby przebywające zagranicą lub te, które mają zablokowane połączenia z numerów 800 xxx xxx mogą dzwonić na numer 22 688 05 00. Koszt połączenia wg taryfy operatora.
Źródło: www.gov.pl
Zobacz także
78-latka spędziła pięć dni na kozetce SOR-u. „To miał być jakiś rodzaj selekcji naturalnej” – mówi córka kobiety
Nowy rok, nowe zasady dla pacjentów. Co się zmieni w służbie zdrowia od 1 stycznia 2024 roku?
Izabela Leszczyna ustaliła priorytety w opiece zdrowotnej kobiet. „Nie będziemy robili list szpitali, w których się terminuje ciążę i takich, gdzie się tego nie robi”
Polecamy
Ciężarna kobieta zadławiła się i zmarła. Noworodek przeżył dzięki ratunkowemu cesarskiemu cięciu
„Nie godzimy się na takie warunki. To sytuacja niebezpieczna dla pacjentów”. Niemal wszyscy chirurdzy odeszli ze szpitala w Opolu
Izabela Leszczyna ustaliła priorytety w opiece zdrowotnej kobiet. „Nie będziemy robili list szpitali, w których się terminuje ciążę i takich, gdzie się tego nie robi”
Pierwszemu pacjentowi wszczepiono implant mózgowy od Elona Muska. „Umożliwia sterowanie telefonem lub komputerem za pomocą myśli”
się ten artykuł?