Stworzyła spot, w którym ponad 70 kobiet przekonuje do samobadania. „To dla mnie osobisty temat, moja mama zmarła na raka piersi”

W kampanii „Me, myself & touch”, której głównym elementem jest 60-sekundowy spot, wzięło udział ponad 70 kobiet w różnym wieku i o różnych profesjach: aktorki, celebrytki, influencerki i kobiety zajmujące czołowe stanowiska w zarządach fundacji. Wszystkie jednogłośnie namawiają Polki do regularnego samobadania piersi. Pomysłodawczynią akcji i jednocześnie reżyserką spotu jest Tala Dolgowska, która podkreśla, że to bardzo osobisty dla niej projekt, bo na raka piersi zmarła jej mama.
Kampania „Me, myself & touch” z udziałem gwiazd
Październik, określany na całym świecie Miesiącem Świadomości Raka Piersi, obfituje w akcje społeczne poświęcone profilaktyce nowotworowej. Na szczególne uznanie zasługuje najnowsza kampania, której inicjatorką jest Tala Dolgowska, absolwentka Szkoły Wajdy, która ma na swoim koncie współpracę z takimi markami, jak Miu Miu, MISBHV, YSL czy H&M. Jak podkreśla, kampania społeczna „Me, myself & touch” to projekt realizowany pro bono, któremu przyświeca idea, że samobadanie piersi powinno stać się nawykiem każdej kobiety.
„Chciałabym, aby ten spot przypomniał każdej kobiecie, niezależnie od wieku, że w codziennej gonitwie często zapominamy, iż czasem potrzeba tylko chwili uważności, by zadbać o siebie. To dla mnie osobisty temat, ponieważ moja mama zmarła na raka piersi, a ja sama regularnie się badam. Mam nadzieję, że ta kampania dotrze do jak największej liczby kobiet” – przyznaje Tala Dolgowska, reżyserka i pomysłodawczyni kampanii „Me, myself & touch”.
Do udziału w spocie promującym kampanię Dolgowska zaprosiła ponad 70 kobiet w różnym wieku i różnych zawodów, w tym także gwiazdy: Małgorzatę Kożuchowską, Beatę Ścibakównę, Aleksandrę Hamkało, Igę Lis, Gabrielę Muskałę czy Justynę Wasilewską. Każda z nich przekonuje, że profilaktyka powinna zaczynać się w zaciszu własnego domu.
„Sprawdzenie piersi jest pierwszym krokiem do tego, aby każda z nas była zdrowa i mogła żyć dłużej” – wyjaśnia reżyserka.
„Samobadanie piersi powinno być nawykiem każdej kobiety”
Premiera spotu miała miejsce 15 października, czyli w Dniu Zdrowia Piersi. „Celebruj go sama ze sobą. Sprawdź swoje piersi” – zachęcają uczestniczki kampanii, podkreślając, że prawdziwe self-care to właśnie profilaktyka, którą powinnyśmy regularnie praktykować w domu. Samobadanie to najważniejsze działanie, które pozwala zatroszczyć się o swoje samopoczucie i zdrowie. Warto zatrzymać się na chwilę i zadbać o zdrowie piersi. Mają o tym przypominać takie hasła jak:
- „TOUCH YOURSELF, BECAUSE WHY NOT?” (pol. „Dotknij się, bo dlaczego nie?”),
- „YOU CAN LOOK AND YOU SHOULD TOUCH” (pol. „Możesz patrzeć i powinnaś dotknąć”)
- „CHECKING IS CARING” (pol. „Sprawdzanie to dbanie”).
W spocie udział wzięła także Elżbieta Kozik, prezeska Stowarzyszenia Polskie Amazonki – Ruch Społeczny, która przekonuje, że „samobadanie piersi powinno być nawykiem każdej kobiety”.
„Powinno być także najważniejszym zabiegiem upiększającym. Dzięki temu każda z nas ma szansę zachować piersi, jeśli przyjdzie choroba. Bardzo spodobał mi się pomysł „ME, MYSELF & TOUCH” i połączenie samobadania piersi z plastycznością i pięknem tańca” – tłumaczy Kozik. „Swoim aktywnym udziałem w tej niestandardowej profilaktycznej inicjatywie chcę powiedzieć wszystkim kobietom, że dbanie o siebie jest ważne i piękne” – dodaje.
W spocie słychać przebój zespołu Maanam „Kocham cię, kochanie moje”, który wykonuje artystka, producentka muzyczna i DJ-ka Wiola Wnorowska, znana pod pseudonimem VOLA default. Kampanii towarzyszy profil na Instagramie @me_myself_touch, na którym został opublikowany spot.
RozwińZobacz także

Adrian Szałek: „Wiedziałem, że rak piersi w znakomitej większości dotyka kobiet. Ale nigdy nie miało to dla mnie pejoratywnego wydźwięku, że choruję na chorobę, która nie jest męska”

„Kobiecość to nie piersi. To stan umysłu”. Adrianna Sobol o tym, dlaczego rak piersi może spotęgować kobiecość, a nie ją zniszczyć [WIDEO]

„Przestańmy bawić się w półsłówka i w 'tego, którego imienia nie wolno wymawiać'”. Małgorzata Sajan o tym, jak szczerze i normalnie rozmawiać o raku
Podoba Ci się ten artykuł?
Powiązane tematy:
Polecamy

Wypijamy go razem z wodą. Naukowcy odkryli, że lit zmniejsza ryzyko zachorowania na nowotwory

Czym jest wirus HPV? Szczepienie dzieci przeciwko niemu ma sens?

Obalamy mity na temat raka jąder. Co każdy mężczyzna powinien wiedzieć?

Olivia Munn pokazała blizny po mastektomii: „To dowód na to, jak ciężko walczyłam”
się ten artykuł?